måndag 30 mars 2009

Kaffeprovning J&N




Richard från Johan & Nyström var uppe i fredags och höll en liten kaffeprovning och Areopress demo hos grabbarna på DUÅ.

Jag hade själv ingen möjlighet att delta men jag han svänga förbi och snacka lite med Richard innan det började. Jag hoppas att många dök upp och att vi intresset för specialkaffet spred sig till fler personer.

Om någon var där så släng gärna in en kommentar om hur det var, alltid kul att det händer saker även i Umeå.

Ska försöka dra fram mina japanska vacumbryggare snart och köra igenom några koppar på dem. Jag har varit för dålig på att använda annat än Dalla Corten på slutet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vacpots har varit populärt här i linköping, i mitt kök åtminstone...

Har lite tips om du vill labba, överdosera lite, jag kör med 26-28g till 3kopp. 40-50 sek efter att jag rört.
Malningen är så fin som möjligt utan att sump går igenom filtret.
Intressant att se vad roburen kan prestera tillsammans med dessa bryggare. Borde ju vara jämnare än minin och jollyn. Frågan är hur stor skillnad det blir...

Skicka en kommentar