tisdag 26 januari 2010

3 x drip

Indiska säljer filterhållare i porslin, inte riktigt samma design som Harios filter med ett stort hål och spetsiga pappersfilter. Vet inte hur mycket skillnad det gör i den färdiga koppen men indiska är betydligt mycket billigare i alla fall.


Själv har jag 3st från indiska som sitter i en ek-ställning. Använder den nästan uteslutande när jag har massa koppningskaffen/prover hemma som ligger och skräpar. Visst är det kul att koppa men det är inget jag gör varje kväll, och just därför så får jag en massa småpåsar och slattar med kaffen som inte förtjänar att ligga bortglömda.


Då är det lika bra att ta vara på dem och köra lite filterbryggning, sen är det ganska roligt att testa tre olika kaffen mot varandra samtidigt som man får sig en god kopp efter maten .

2 kommentarer:

Åre Eva sa...

Ser snyggt ut! Var hittar jag ställningen?

Andreas sa...

Ställningen har jag snickrat ihop själv

Skicka en kommentar