torsdag 21 januari 2010

Aeropress-press

The juicer meets the aeropress, att brygga en kopp aeropress har aldrig varit lika spännande som när jag provkörde mitt senaste "kaffe-bygge".


Jag gillar mina cappu koppar, sen är dom ju oftast varma och goa eftersom dom huserar på Dallacorten. Men en kopp med liten bas i kombination med en ostadig diskbänk är ingen höjdare, rätt var det är så slinter man till och har kaffe över hela köket.

Det kanske inte händer jätteofta men en gång är tillräckligt för att jag ska dra i gång ett nytt kaffebygge. (istället för att fixa diskbänken)....

Tanken har funnits länge och nu har jag äntligen fått tid till att bygga mig en Aeropress-press.






6 kommentarer:

Unknown sa...

Blev sjukt snyggt! Både bygget och filmen! Börjar vara vass på att göra saker med kameran i ena handen ;)

Andreas sa...

Tack Nicke var osäker på om det skulle bli bökigt med pressen men nu är jag helt såld.

Åre Eva sa...

The Doors I love!

DC sa...

Jag bugar och tittar ner i marken länge. Respekt!

Anonym sa...

Haha, du är ju grym ju:)fast det var ju inget vi inte visste innan!
Goldfish

Bastian sa...

Ingenjörskonst i sin finaste tappning, style på onehandbryggning ger pluspoäng!

Skicka en kommentar