tisdag 22 december 2009

Bortglömd koppning

Hittade lite bilder på ett minneskort som jag hade på jobbet. Det är från en koppning jag och Costas gjorde med prover från Mercanta i slutet av november.


De kaffen som provades var:
La Pira
Fazenda Camocim Organic
Aceh Tengah Organic
Poços de Caldas natural
Fazenda Cachoeira da Grama
Lintong
Capim Branco Natural
El Carmen Red Bourbon
Los Altos - Nicuaragua


Vill minnas att La pira och Los Altos stack ut som mina favoriter tror också att Camocim var omtyckt. Men som sagt det var drygt en månad sen så jag är inte helt säker.

Ska bli kul att se vilka kaffen det blev till slut och hur dom blir som espresso eller press osv. För övrigt är Mercantas hemsida riktigt bra om man som konsument vill läsa om de kaffet man just köpt. Jag blev glatt överraskad när man kunde läsa om farmernas historia osv.

Några sorter hittade jag inte och det är synd att det är så svårt att få tag på informationen om alla kaffen man dricker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar