fredag 11 december 2009

Cafelat Mjölkkanna



Köpte en Cafelatkanna förra veckan från Costas. Cafelat som är ett relativt nytt märke är skapat av samma person som ligger bakom Bumper.

Kaffefabriken är återförsäljare för Cafelat i Sverige och Costas Roastery har köpt in lite av sortimentet.

Jag kör i dagsläget nästan uteslutande på min Rattleware-kanna och pipen på Cafelat-kannan påminde lite om den, sen så tycker jag att Rattleware-kannan är i största laget för två enkla cappuccino så det passade perfekt med en 0,4l som komplement.

Kändes inte helt ok att hälla med handtag dock, jag håller vanligtvis alltid tummen och pekfingret på varsin sida om själva kannan istället. Men med en skiftnyckel bröt jag snabbt bort handtaget från kannan och nu har jag en mindre kanna i samma snitt som den från rattleware.



Lindade även kannan med lite vulkgummi för att få bättre grep och isolera lite mot värmen. Fungerar kanon och det är nog den som kommer att användas mest här hemma.

3 kommentarer:

Costas sa...

Världsklass!

Unknown sa...

Spännande!! Min bumper tamper går sjukt fint här hemma, får prova vad kannan går för när jag kommer hem till umeå!

Åre Eva sa...

Smart! Handtaget på kannan är värdelöst för små händer. Så jag har inte gillat den, men så här borde det ju funka.

Skicka en kommentar