onsdag 15 april 2009

Mazzer chute

Mazzerns "chute" får som många vet kaffe som fastnar längs sidorna, upptill och nertill. Har precis tagit isär en av mina jollys och upptäckte då hur pass ojämnt godset är i utblåset.


Har börjat fila lite för att få bort de värsta ojämnheter men målet är att få ytan riktigt slät och fin. Vet inte om det gör någon större skillnad men det känns bättre i alla fall.


Ska även öka lutningen på "chutet" så mycket det går. Men för att kunna mäta tjockleken på godset så att jag inte slipar igenom det, så måste spolen till motorn bort och den är "heat fitted" och sitter som berget.



Har lyckats flytta spolen 1,5 cm genom att baka chassit i ugnen på 200 grader och sen knacka med träkloss ock hammare på spolen. Tyvärr så lever det om så pass mkt att jag måste ut till mor och far i villan innan jag kan fortsätta.

Hur som helst så är jag igång med skruvandet i båda kvarnarna och jag har även hittat en pulverlackerare som ska få lacka om chassit på båda kvarnarna om priset är rimligt.

Känns riktigt kul att ha något störr projekt att hålla på med när man blir rastlös.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säger det igen, du har världens bästa fru!
Goldfish

Andreas sa...

Ja hon får stå ut med mycket hon, men i gengäld får hon gott kaffe =)

Sen är det bra när jag har något att skruva med som tar lite längre tid, annars börjar skruva isär saker bara för att hitta något att göra eller ändra eller förbättra osv....

Fru McGuver 3000 sa...

Jo, man blir lite surprised när man kommer hem och hittar en superjolly i ugnen...

Skicka en kommentar