måndag 13 april 2009

New Shoes

Har på senare tid känt att det vore bra om maskinen hemma kom upp lite högre. Men jag har inte kommit på någon enkel eller bra lösning för det. Men för ett tag sen sprang jag som vanligt runt på clasohlson och hittade perfekta ben till den.

Egentligen var det en dörrstopp men dom funkade lika bra som ben och var mkt snyggare än de ben som var "riktiga ben"

Fick upp maskinen med ca 7 cm men det räckte gott och väl. Dessutom så står den stabilt och fötterna visade sig mer halk-säkra än de som satt på vid leverans. Nu står maskinen kvar när man drar åt PF.

Dörrstopparna monteras via ett centrerat hål i bottenplattan så dom passar säkert på fler maskiner. Jag fick kapa ut lite ur en av fötterna för att klara en mutter som satt på undersidan av Dallacorten men annars var det bara att skruva dit dem. Snabbt enkelt och ganska billigt.


3 kommentarer:

DC sa...

Snyggt!!!

Unknown sa...

Börjar snart vara dags att ta bort fabriksmärkningen och sätta egen logga på maskinen ;)

Andreas sa...

Ska se om jag inte kan gravera mig en liten skylt =)

Skicka en kommentar